Su kanalları kalıp için hayati önem taşıyan damarlardır. Zaman içinde oksitlenme ile beraber partiküller soğutma kanallarının akış çapını daraltır ve soğutması sağlıklı olmayan kalıptan çıkan ürün görsel ve ölçüsel olarak bozulur.
Plastik enjeksiyon kalıplarını soğutmak veya belli bir ısıda tutmak için akışkan kanallarının açık ve debi kısılması olmaması gerekir. Kalıp henüz tasarım aşamasında iken flow analiz sonuçlarına göre giriş ve çıkış delikleri farklı çaplardaki soğutma kanalları giriş-çıkış yerleri belirlenir. Kalıp üretilirken bu kanallar Ancak öngörülemeyen veya mecburen köşelerin olması gereken yerlerde suyun içerisindeki kireç, tortu vb maddelerin kanal çaplarını daralttığı ve hatta tıkadığı görülmüştür. Bu tortu, kireç gibi kalıntılar zamanla kalıp üzerinde bulunan hızlı bağlantı elemanları, kollektör veya valf gibi çalışma ve yüzey hassasiyetinin olduğu sızdırmazlık elemanlarında korozyona sebebiyet verir. Bu istenmeyen durumun önüne geçmek ve önlem almak üretici için kaçınılmazdır.
Akışkan kanalları tıkandığında kalıp bakıma alınıp kanalların temizlenmesi gerekir. Bu bakım prosesi pek tabi ki farklı şekillerde de yapılabilir. Tüm dünya da en bilinen ve basit yöntem olarak basınçlı hava verilmek sureti ile özel solüsyonlarla beraber kanalları temizleme yöntemidir. Bu işlem en sağlıklı şekilde Kalıp temizleme makineleri ile yapılır. Makinenin kendi içindeki özel solüsyon ile beraber kanallara basınçlı havayı darbeli bir şekilde ileterek kanalları temizler. Kalıp kanallarının içindeki PH seviyesini dengeleyerek ikinci bir tıkanmanın önüne geçer. Delik iç yüzeylerinde pas, kireç ve tortu oluşumunu geciktirerek ve bu partiküllerin tutunmasını geciktirerek kalıbın verimli çalışmasını ve ömrünü uzatır.
Üretimde çok sık kullanılan ve henüz baskı ömrü bitmemiş eski kalıpları hızlı bağlantı elemanları ile soğutma sistemlerinin revize edilmesi sonucu verim artışı.   DEVAMI...
Plastik enjeksiyon kalıplarının soğutma suyu transferinde direnç oluşturmasının, diğer bir deyişle basınç artışının en önemli sebebi öngörülen akışa uygun olmayan DEVAMI...
Demir-Çelik üretiminde yıllık 50 milyon tona yakın üretim kapasitesi ile Avrupa’da 2. Dünya’da ise 8. sırada bulunan ülkemiz, Kalite ve ürün ç DEVAMI...
The circulation of cooling water in plastic moulds is directly related with the quality of produced part. Heat transfer performance of cooling system is very important for optimum production period DEVAMI...
Kalıp Yüzeylerinden İç Cidarlara Doğru Açılan Kanallardan Soğutma Sıvısı Dolaştırılarak Her Çevrim Süresinde Kalıpta Oluşan Isıyı Sıvı Üzerine Alarak Uzaklaştırm DEVAMI...
Plastik Enjeksiyon Soğutma Suyu Kanalları Temizliği Enjeksiyon kalıplarının sorunsuz ürün üretmesi için, soğutma suyu kanalları içinde tortu ve kireç birikme DEVAMI...
Geçmişten günümüze sanayi ve çağdaş otomasyonun gelişme etkileri aynı hızla kalıpçılık sektörünü de etkisi altına almaya başlamış DEVAMI...
Plastik parça üretim hattında bulunan Enjeksiyon makinelerinin üzerinden kalıba giren/çıkan su hortumlarının debi ve sıcaklığını anlık olarak takip edebilen güncel uygu DEVAMI...
Su kanalları kalıp için hayati önem taşıyan damarlardır. Zaman içinde oksitlenme ile beraber partiküller soğutma kanallarının akış çapını daraltır ve soğutması DEVAMI...
Hızlı Bağlantı Sistemlerinin (Quick&Multi Coupling) Kalıp Tasarımı Aşamasındaki Önemi Kadar, Tasarım sürecinde soğutma sistemlerinin kalıp üzerindeki konumu veya k DEVAMI...
Çoklu Bağlantı ile Farklı Akışkanları Aynı Plaka Üzerinde Toplayarak Tek Hareketle Kalıbı Makine Üzerinde Devreye Almak Kalıpların üzerinde bulunan &nbs DEVAMI...
Enjeksiyon makinelerine sık sık bağlanması gereken eski kalıpları günümüz hızlı bağlantı elemanları ile soğutma sistemlerinin revize edilmesi sonucu artan verimlilik Plasti DEVAMI...
Formula-1 yarışlarında tur zamanının saniyenin binde biri ile belirlendiği düşünüldüğünde pit-stop süresinin 3 saniye olması uzun bir süre değil midir? DEVAMI...
Plastik sektörünün 2024 yılına hızlı bir giriş yaptığını ve ihracatını artırdığını dile getiren Plastik Sanayicileri Federasyonu (PLASFED) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karadeniz, “Yılın ilk iki ayında sektör DEVAMI...
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2024 yılının ilk iki aylık verilerini açıkladı. Geçen yılın aynı dönemine göre toplam üretim yüzde 8 artarak 241 bin 861 adet olarak gerçekleşti. Geçen yılın aynı d DEVAMI...
Dijital güvenlik alanında dünya lideri olan ESET, IDC MarketScape’te Lider seçilerek büyük bir başarıya imza attı. ESET aynı zamanda, iki IDC MarketScape raporunda da Büyük Oyuncu olarak kabul edildi DEVAMI...
Türkiye otomotiv tedarik sanayinin çatı kuruluşu Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) 45’inci Olağan Genel Kurul toplantısı düzenlendi. Toplantının açılış konuşmasını yapan TAYSAD DEVAMI...
Sarıgözoğlu A.Ş. dünyanın önde gelen CNC Takım Tezgâhları üreticisi DMG Mori kurucu ve CEO’su Dr. Masahiko Mori’yi ağırladı. Japonya ve Türkiye yöneticilerinin de hazır bulunduğu ziyaret ile 202 DEVAMI...
09-12 Ekim 2024 tarihlerinde, İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek olan "13. Kontrol, Otomotiv, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Test Ekipmanları, Metroloji ve Endüstriyel Yazılım Fuarı" için hazır mısınız?& DEVAMI...
Otomotiv Sanayii Derneği, “Türkiye-Birleşik Krallık Serbest Ticaret Anlaşması Ortak Komitesi’nin, Elektrikli Araçların Menşe Kurallarına İlişkin Geçiş Süreci Uzatma Kararı”nı değerlendirdi. &nbs DEVAMI...
İklim değişikliğinden kaynak kıtlığına, enerji geçişinden fiber optik yayılmaya kadar – çözüm bekleyen pek çok zorluk var. Bu çözümler sadece tel, kablo ve boru endüstrileri sayesinde DEVAMI...
Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri, 20-23 Aralık tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilen Robot Yatırımları Zirvesi ve Sergisi’nde yenilikçi otomasyon sistemlerini tanı DEVAMI...
voestalpine High Performance Metal Türkiye, ülkemizdeki ilk ve tek çelik, ısıl işlem, desen ve PVD kaplama sağlayıcısı konumunu her geçen gün güçlendiriyor. Şirket, Eschmann Textures markasıyla Tü DEVAMI...