E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Düsseldorf K 2022 Fuarı – Plastik ve Kauçuk Endüstrisinin Önde Gelen İhtisas Fuarının 70. Yıldönümü

61 ülkeden yaklaşık 3.000 firma, plastiğin verimli ve sorumlu kullanımı için yenilikler sunuyor.

 

1952 yılında, plastik olan malzeme ile uğraşan şirketler ve dernekler, o zamanki adı “Nordwestdeutsche Ausstellungsgesellschaft – NOWEA”, bugünkü Messe Düsseldorf GmbH firması ile ortaklaşa, polimer malzemelerin performanslarının ve çok yönlülüklerinin kanıtlanması amacıyla tasarlanmış bir etkinlik yaratmaya karar verdiler. Yığın plastik üretimi çağı daha yeni başlamıştı. Bu Düsseldorf’taki K Fuarı’nın “doğumu” idi. İlk etkinliğe, hem ihtisas ziyaretçilerine, hem de sıradan tüketicilere, her şeyden önce günlük hayatı daha güzel ve daha kolay hale getirmek için tasarlanmış ürünler sunan, sadece Almanya’dan 270 firma katıldı. 

 

Düsseldorf’taki K Fuarı’nın, 1963 yılı gibi erken bir tarihte profesyonellere yönelik özel bir ihtisas fuarı haline gelmesi, plastik ve kauçuk endüstrisi için dünyanın en önemli buluşma yeri olması ve bu büyük başarısını bugüne kadar sürdürmesi, 70 yıl sonra yüzümüzü güldürüyor. 

 

K 2022 – dünya çapında sektörün en yararlı ihtisas fuarı 
Her 3 yılda bir olduğu gibi 2022’de de, Düsseldorf’taki K Fuarı, küresel plastik ve kauçuk endüstrisi için en uygun bilgi ve iş platformu olacak. Dünyanın her yerinden katılımcılar ve ziyaretçiler Düsseldorf’ta bir araya geliyor ve bu yıl 19 – 26 Ekim tarihleri arasında tek bir yerde yoğunlaşan sektörün operasyonel mükemmelliğini ispatlamak, güncel trendleri tartışmak, yenilikleri tanıtmak ve geleceğin rotasını çizmek için fırsatları kullanıyorlar. Hiçbir yerde uluslararasılık düzeyi Düsseldorf’taki kadar yüksek değil. 

 

Son yapılan Düsseldorf’taki K Fuarında, toplam 63 ülkeden katılımcılar vardı. Toplamdaki 3.300 katılımcının 2.344’ü Avrupa, 828’i Asya, 143’ü Amerika, 11’i Afrika ve 4’ü Avustralya/Okyanusya’dan  gelmişti. 169 ülkeden ziyaretçiler ağırlandı. Ticari kitlenin %73’ünü Düsseldorf’a Almanya dışından gelenler oluşturuyordu. Tüm ziyaretçilerin %57’si Avrupa’dan, %25’i Asya’dan, %13’ü Amerika’dan, ve %1’i Avustralya/Okyanusya’dan gelmişti. K 2022, pandeminin neden olduğu değişikliklerin ardından plastik ve kauçuk endüstrisine taze bir yönelim sağlamak için tam doğru zamanda geliyor. Küresel kauçuk ve plastik endüstrisinin “Kim Kimdir”leri, Düsseldorf Fuar Merkezi’nin tamamen dolu olan 175.000 m² büyüklüğündeki net sergi alanında yeniden temsil edilecekler. 

 

Bireysel ürün grupları, 18 sergi salonuna şu şekilde yerleştirilmiştir:  
• Makina ve ekipmanlar: 1, 3-4, 8b ve 9-17 numaralı salonlar
• Hammaddeler, yardımcı maddeler: 5, 6, 7, 7a, 8a, 8b salonları
• Yarı mamul ürünler, teknik bileşenler ve  güçlendirilmiş plastik ürünler: 5, 6, 7, 7a, 8a, 8b numaralı salonlar

Avrupa’dan, özellikle Almanya, İtalya, Avusturya, Türkiye, Hollanda, İsviçre ve Fransa ve ayrıca ABD’den tedarikçiler yine fuarda özellikle güçlü olarak temsil edilecekler. Aynı zamanda K Fuarı dünya pazarındaki değişiklikleri açıkça yansıtmakta: Asya’dan gelen firmaların sayısı ve sunum alanları birçok yıldır yüksek seviyede sabit kaldı. Özellikle Çin, Tayvan, Hindistan, Güney Kore ve Japonya güçlü görünümleriyle ziyaretçileri etkileyecekler. Firmaların çeşitliliği ve uluslararası arakesitleri, küresel ürün çeşitliliği, çözümler, eğilimler ve yeniliklerin, tam olarak – hatta özel segmentlerde bile tamamen görülmesini sağlamakta. Ayrıca, K 2022 Fuarı sadece endüstrinin içinde bulunduğu küresel zorlukların derinlemesine tartışıldığı bir ortam sunmayıp; bunların birlikte başarılı bir şekilde ele alındığı en iyi şartları sağlamaktadır. 

 

Düsseldorf’taki K Fuarı için en yüksek puanlar 
K Fuarı sektörün gündeminde sağlam bir fikstürdür. Bu sadece, katılımcı sayısı ve ürün çeşitliliği kalitesi tarafından yansıtılmıyor, aynı zamanda ihtisas ziyaretçilerinin verdiği olağanüstü puanlar ile de etkileyici bir şekilde kanıtlanıyor: ziyaretçilerin %97’si geniş yelpazedeki teknik gelişmeler ve ileriye dönük çözümlerden övgüyle bahsetmekteler. Özellikle yüksek sayıdaki yenilikler ve tüm pazar liderlerinin fuardaki varlıkları, ziyaretçiler tarafından en yüksek puanları almakta. Ve bu sadece plastik ve kauçuk ve ürünlerinin üreticileri için geçerli değil; endüstriyel kullanıcılar da K Fuarını düzenli olarak ziyaret ederek, burada hem kendi sektörleri ve hem de kendi ürünleri için ilham almakta, gelecekteki uluslararası rekabete ideal bir şekilde hazırlanabilmeleri için gerekli yenilikleri bulmaktadırlar.       

 

Otomotiv, ambalaj, elektronik ve iletişim, inşaat, tıbbi cihaz teknolojisi veya havacılık gibi çok çeşitli endüstrilerden profesyoneller, küresel yenilikçilik pazaryeri olan Düsseldorf K Fuarındaki plastik ve kauçuk endüstrisi uzmanlarının kendilerine mevcut ve vizyoner uygulamalarını göstermelerini sağlamak için Ren bölgesine geliyorlar. 

 

Sonuçta, K 2022 Fuarı’nda tüm değer zinciri, benzersiz bir genişlik ve derinlikte sergileniyor. Ve kauçuk da burada belirleyici bir rol oynuyor. Plastik segmentinden daha küçük olmasına rağmen, yüksek düzeyde yenilikçi olan bu bu sektör, bazı kilit müşteri sektörleri için çok önemli olma özelliğini koruyor.  Kauçuk ve elastomerler için merkezi iletişim noktası yine Salon 6’daki Rubberstreet olacaktır. Bu yaklaşık 40 yıldır Düsseldorf’taki K Fuarı’nın bir demirbaşı olarak kauçuk endüstrisinin görünülürlüğünü artırmaya ve yenilikçi potansiyelini vurgulamaya hizmet etmektedir.  

 

K 2022 Fuarı, dünya çapındaki popülaritesi sayesinde sektördeki olağanüstü konumunu desteklemekle kalmıyor, aynı zamanda günümüzün ve çağın temel sorunlarına, özellikle plastik ve kauçuk endüstrisi özelindeki sorunlara hitap ediyor.    

 

K 2022 Fuarı’nın ana temaları 
3 yıl önce düzenlenen K Fuarı’nda katılımcılar, oybirliği ile, tüm malzeme zincirinde operasyonel ve kapalı döngülere duyulan ihtiyacı vurguladılar. Endüstri; çevresel uyumluluk, kaynak koruma ve atık önleme alanlarındaki sorunu ele alma ve bunun üzerinde bu kadar uyumlu çalışma konusunda daha önce hiç bu denli aynı görüşü paylaşmamıştı. 

 

Bu gelişme o zamandan beri büyük bir hız kazandı. K 2022 Fuarı, bu sektörün sorumluluk üstlendiğine ve plastiğin gelecekte sorundan ziyade çözümün bir parçası olacağına dair etkileyici bir kanıt sunacak. 

 

Tam da bu nedenle, K 2022 Fuarı’nın yol gösterici 3 ana teması şunlar olacak: 
• Döngüsel Ekonomi
• İklim Koruma
• Dijitalleşme

 

Plastikler olmadan dünya ikliminin dikkatli yönetimi mümkün olmayacaktır. Plastikler, hafif yapıları, e-mobilite’yi, rüzgar ve güneş enerjisi üretimlerini mümkün kılmışlardır. Ve burada Döngüsel Ekonomi hayati önem taşırken, dijitalleşme, şeffaflık ve kaynak verimliliği için vazgeçilmez bir kolaylaştırıcıdır. Her 3 ana tema da K 2022 Fuarı’ndaki “Özellerde” ilgi odağı olacaklardır.  

 

Düsseldorf’taki K Fuarı, yüksek vasıflı bir uzmanlık organı olan K 2022 Bilimsel Konseyi’nin ana temalarla ilgili yönlendirici girdilerinden yararlanmaktadır. Bilim insanları, gözönüne alınması gereken konuların bir listesini çoktan  hazırlamışlardır. Burada örnek olarak sadece beş başlık verilebilir: kompozitlerin geri dönüşümü, geri dönüştürülen maddelerin standardizasyonu, çevrede bulunan mikro partiküller, biyolojik olarak parçalanabilen plastikler, polimer bileşeni olarak CO2. 

 

Resmi Özel Etkinlik “Plastics Shape the Future”
Resmi Düsseldorf K Fuarı özel etkinliği “Plastics Shape the Future” yine Salon 6’da yer alacak ve endüstrinin döngüsel ekonomiye dönüşümünün ana mesajını işleyecek. Panel tartışmaları ve bilgi-eğlence etkinliklerinin yanısıra temalı günler ve sunumlar gerçekleştirilecek. Sektör uzmanları, plastiğin sürdürülebilir bir geleceği nasıl şekillendirebileceğini, bugün hangi gelişmelerin şimdiden ortaya çıkmakta olduğunu ve gelecekte hangi vizyonların gerçekleşme şansının olduğunu gösterecekler. Ayrıca panel tartışmalarında, siyasi temsilciler, toplumsal ilgi grupları ve STK’lar yer alacaklar. Bu Alman plastik endüstrisinin özel etkinlik projesi olan K Special, PlasticsEurope Deutschland e.V. ve Messe Düsseldorf  himayesinde gerçekleştirilmektedir. 

 

Döngüsel Ekonomi Forumu
Son K Fuarı’nda başarılı başlangıcını kutlayan Döngüsel Ekonomi Forumu, K 2022 Fuarı’nda yine Salon 10 ve Salon 16 arasındaki açık alanda bulunacaktır. Orada, VDMA’ya (Alman Mühendislik Federayonu) üye 13 firma, döngüsel ekonomiyi somut hale getirecek ve temayı bütünüyle sergileyecektir. 

 

Özel Etkinlik “Science Campus” 
K 2022’deki Bilim Kampüsü etkinliği, araştırma dünyası ve iş dünyası arasındaki diyalogla eş anlamlıdır.  Burada, katılımcılara ve ziyaretçilere plastik ve kauçuk endüstrisindeki bilimsel faaliyetler ve bulgular hakkında yoğun özet bilgiler verilmekte ve üniversiteler ile firmalar arasında fikir alışverişinde bulunma imkanı sunulmaktadır.  

 

Sektör için genç yetenekler
Plastik endüstrisi genç yetenekleri cezbetmekte büyük sorunlarla karşı karşıya. Genellikle okulu bırakanların plastik endüstrisinde sunulan çeşitli çıraklık ve kariyer fırsatlarından habersiz olmaları, gençlerin bu sektöre ilgi duymalarını zorlaştırıyor. Gelecekte yeterli sayıda genç yeteneği işe alabilmek amacıyla GKV – Gesamtverband Kunststoffverarbeitende Industrie (General Association of the Plastics Processing Industry), 2010 yılında,  Messe Düsseldorf gibi kuruluşlar ve derneklerle ortaklaşa plastik-eğitimi-girişimini (kai), “kai – Sei dabei!” sloganıyla başlattı. Sergiler ve moderatörlü panel tartışmalarından deneylere kadar çeşitli etkinliklerle gençlerin K 2022 Fuarında hedefli bir şekilde bu sektörü tanımalarının sağlanması amaçlanıyor. 

 

Start-UP ZONE prömiyerini kutluyor
Genç, yaratıcı, esnek, geleceğe yönelik start-up’lar özellikle yenilikçi ve problem çözücü yaklaşımlarıyla öne çıkıyorlar. Öyleyse K 2022 Fuarı için, özellikle plastik ve kauçuk alanında yenilikçi ürünler ve çözümler geliştirmeye kendilerini adamış yeni gelenlere kendi sergi alanlarını sunmaktan daha iyi ne olabilir? K 2022 Fuarı Düsseldorf Fuar Merkezi’nin Salon 8b’sinde bulunan START-UP ZONE’da tam olarak bunu yapıyor. 

 

Multimedyada etkileşim: The K Community
Düsseldorf’taki K Fuarı’nın başarı formülü, her zaman pazarın gereksinimlerine odaklanması ve konseptini buna göre geliştirmesidir. Bu nedenle, sitedeki yüz yüze etkinlik, ihtisas fuarına kadar olan süreçte dijital içeriği de kapsayacak şekilde genişletilmiştir. Bu, Düsseldorf’taki K Fuarı’nın lider konumunu, yüz yüze etkinlik sırasında ve devamında, endüstrisinin merkezi iletişim ve bilgi platformu olarak sağlamlaştırmaktadır. 

 

K-MAG 
Düsseldorf’taki K Fuarı, Nisan 2021’den bu yana kendi online dergisi, K-MAG’ı yayınlamakta. Dergi, K Fuarı ile ilişkili tüm sektörleri hedefleyen, uluslararası plastik ve kauçuk sektörünü ilgilendiren olaylar, haberler, hikayeler ve trendleri tüm yıl boyunca Almanca ve İngilizce olarak sunmakta. Tüm bunlar aslında ihtisas fuarının ana temalarına yöneliktir. Örneğin sektör temsilcileri ve kanaat önderlerinin ileriye yönelik katkılarıyla “Sektör Sesleri”, en son araştırma bulguları ve çalışmaları ileten “Bilim Haberleri”, özellikle genç yetenekleri hedefleyen makaleler ve ipuçları içeren “Genç Profesyoneller”, günlük yaşamdan, tarihten veya farklı ülkelerden plastiklerle ilgili renkli konulara değinen “Apropos K” bölümleriyle her şeyi bir arada sunmakta.  K-MAG’ı olabildiğince çekici kılmak için, dergi içeriği özellikler, haberler, röportajlar, videolar ve fotoğraf galerileri gibi çeşitli biçimlerde sunuluyor. Erişim için URL mag.k-online.de şeklindedir, ancak – söylemeye gerek yok – K-MAG’a normal web sitesi www.k-online.de  üzerinden de erişilebilir.  

 

K-Monthly
K-monthly yeni K Bülteni’nin adıdır. Bülten aboneleri, e-posta yoluyla aylık olarak K-MAG’dan en ilginç haberler ve hikayeleri almakla kalmaz, aynı zamanda Düsseldorf’taki K Fuarı ve K-Global Gate ürün ailesinin uluslararası ihtisas fuarları ile ilgili güncel bilgilerini de alırlar. Kayıt, K Fuarı web sitesi veya K-MAG üzerinden mümkündür.

 

K-Talk
K 2022 Fuarı şimdiden, büyük endüstri etkinliği olan yeni K-Talk için parlak bir zemin hazırlıyor. Ocak 2022’den, sonbaharda gerçekleşecek ihtisas fuarına kadar aylık K-Talk, sektör uzmanları, bilim insanları, kullanıcı endüstrilerinden ve siyasi çevrelerden, medyadan ve STK’lardan temsilciler gibi değişik ortamlardan uluslararası katılımcılarla heyecan verici panel tartışmaları sunuyor.   K-Talk değerli içgörü sağlar, plastiğin uygulamalarına odaklanır, teknolojik yeniliklere dikkat çeker ve sektör için önemli zorlukları tartışır. Somut en iyi uygulama örnekleri veya uzun vadeli gelecek stratejileri olsun – panelistlerin vizyonları ve farklı görüşleri ilham vermek, yönlendirme sağlamak ve değişimi teşvik etmek içindir. K-Talk, İngilizce olarak k-online.com üzerinden yayınlanır. Aktif katılım memnuniyetle karşılanır, bu nedenle tüm web konuşması sırasında sohbet fonksiyonu aracılığıyla sorular gönderilebilir.  

 

K-App ve Matchmaking Tool [Çöpçatanlık Aracı]
Hem K Fuarı’na kadar olan sürede ve hem de fuar ziyaretleri sırasında güncel kalmak isteyenler, K-App’i akıllı telefonlarına (iOS ve Android için) indirmelidirler. Bu, ilgili tüm tarafların sektörün tümünden haberleri ve ihtisas fuarıyla ilgili faydalı ipuçlarını kalıcı ve uygun biçimde aramasını sağlar. Uygulama ayrıca, halihazırda çevrimiçi olan katılımcı veritabanına erişim imkanı sağlamakta. 

 

Matchmaking-Tool, ticari ziyaretçilerin ve tüm katılımcıların K-online’da Ağustos 2022’den itibaren doğru kişileri aramalarına olanak verecek. İlgi alanlarınızı ve arama parametrelerinizi göndermeniz yeterli olacak. Ortak ilgi alanlarının hızlıca eşleşmesi sayesinde, öneriler ve kişiselleştirilmiş teklifler hızlıca teslim edilebilecekler. Bu, katılımcıların ve ziyaretçilerin önceden temas etmelerini veya K Fuarı süresince randevular üzerinde rahatça anlaşmalarını sağlayacaktır.

 

Düsseldorf – Ren’in canlı metropolü
Çok yönlü, canlı ve kozmopolit: Düsseldorf, uzun yıllardır dünyanın en yaşanabilir on şehri arasında yer almaktadır. Kuzey Ren – Vestfalya eyaletinin başkenti sadece bir alışveriş ve yaşam tarzı metropolü değil, aynı zamanda Avrupa’nın en yoğun araştırma ve eğitim kümelerinden birine gömülmüş anahtar bir uluslararası ticaret merkezidir. Ayrıca, ziyaretçiler, iletişim, ulaşım, konaklama ve eğlence açısından harika bir altyapının keyfini çıkartmaktadırlar. Düsseldorf havalimanı ve Fuar Merkezi arasında sık bir otobüs ring seferi bağlantısı vardır veya kısa bir taksi yolculuğu yapılabilir. Düsseldorf sadece dinamik ve kozmopolit havasıyla değil, aynı zamanda tipik Rheinland eğlencesiyle de ünlüdür. Düsseldorf’un ünlü Tarihi Şehri (Altstadt), ihtisas fuarı gününüzden şık bir şekilde uzaklaşmak için harika bir yerdir.

Paylaş Tweet Paylaş
876 kez okundu
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM