SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Şamil Özoğul
Şamil Özoğul
samilozogul@tekiskalip.com.tr
Hedefler Değişmez, Stratejiler Değişir..

UKUB INTERMOLD 2016 JAPONYA İŞ GELİŞTİRME GEZİSİ

 

Değerli Kalıpçılar,

 
Geçtiğimiz Nisan ayında UKUB olarak yine oldukça verimli ve faydalı geçen bir yurtdışı iş geliştirme gezisi gerçekleştirdik.
 
Japonya’da her yıl düzenlenen INTERMOLD Uluslararası Kalıpçılık Fuarı bu yıl Japonya’nın en büyük üçüncü şehri olan Osaka’da düzenlendi. UKUB üyelerinden oluşan 15 kişilik bir heyetle gerçekleştirdiğimiz iş geliştirme gezisi kapsamında Tokyo, Nagoya ve Osaka şehirlerinde faaliyet gösteren Japon kalıp üreticilerini, takım tezgahı üreticilerini ziyaret ettik, fabrikalarını gezdik ve karşılıklı bilgi alışverişinde bulunduk.
Her firma ziyaretimizin sonunda Türk sanayisi ve Türk Kalıpçılık Endüstrisi’ni, UKUB faaliyetlerini tanıtmak amacıyla sunumlar yaptık, kültürümüzü yansıtan hatıra hediyelerimizi taktim ettik.
 
INTERMOLD 2016 Fuarı’nın açılış seremonisinde özel davetli olarak ülkemizi temsil ettik. Fuar konferans merkezinde Türk sanayisi ve Türk Kalıpçılık Endüstrisi’ni, UKUB faaliyetlerini tanıtmak amacıyla sunumlar yaptık, Türkiye’de yatırım yapmak isteyen, Türkiye’den tadarikçi arayan firmalar ile görüşmeler gerçekleştirdik.
 
Firma ve fuar ziyaretlerimiz haricinde bir diğer önemli ziyareti de Türkiye Cumhuriyeti Tokyo Ticaret Müşavirliği’ne gerçekleştirdik. Son derece verimli ve faydalı olan bu ziyaretimizde Tokyo Ticaret Baş Müşaviri Sayın Musa Demir ve Ticaret Müşaviri Sayın Mete Özbalaban bizlerle yakından ilgilendiler ve Türkiye ile Japonya arasında ticaret yapmak isteyen üyelerimizin nasıl bir strateji ile hareket etmeleri gerektiğine dair çok değerli bilgiler verdiler. Kendilerine buradan bir kez daha çok teşekkür ediyorum.
 
Değerli Kalıpçılar,
Son verilere göre Japonya dünyanın en büyük ikinci kalıp pazarına sahip olan ülkesi durumunda. Başta otomotiv olmak üzere elektronik, elektrik, dayanıklı tüketim gereçleri sektörlerinde yüzlerce küresel marka oluşturmuş bir ülke Japonya. Her bir üründen milyonlarca hatta milyarlarca adet üreten ve dünyaya satan bir ekonomi devi Japonya. Hal böyle olunca kalıpçılığın önemi daha da artıyor.
 
Japon Kalıpçılar Birliği (JDMIA) 1957 yılında kurulmuş. Bizlerin Çin işi - Japon işi diye dalga geçtiğimiz 80’li yılların çok öncesinde birileri farkına varmış. Sanayi devrimi yapmak istiyorsak, üretime odaklanmak istiyorsak önce üretimin olmazsa olmaz en temel ekipmanı olan kalıpçılık endüstrisini geliştirmek mecburiyetindeyiz.
 
Japonya’da kalıpçılık endüstrisi, 2. Dünya Savaşından sonra başlatılan yeniden yapılanma ve kalkınma çalışmaları kapsamında, farklı hükümetlerin farklı yönetim dönemleri müddetince bir değil iki değil tam 5 (beş) kez kalkınmada öncelikli desteklenmesi gereken sanayi sektörü olarak ilan edilmiş.
 
Hiçbir başarı tesadüfi değildir. 60-70 yıl geçmiş üzerinden dile kolay. Savaşla, nükleer bombalarla neredeyse yok olmuş bir ülkenin yarattığı mucize bugün ortada.
 
Sadece Toyota markasını dikkate alalım. Bugün efsane haline gelmiş olan, dünyada bugüne kadar en çok adet üretilmiş olan (yaklaşık 40 Milyon adet !) Corolla modelinin ilk aracının üretim bandından çıkış tarihi 1966 yılıdır.
Bizim sabotaja uğrayan DEVRİM otomobilimizin marş bastığı, hareket ettiği tarih ise 1961 !...
 
İsmini ilk Şener Şen filmlerinden duyduğumuz Vecihi’nin, Vecihi HÜRKUŞ’un kendi tasarladığı ve ürettiği uçağın yerden koptuğu tarih 1924 !...
 
Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en önemli girişimcilerinden, sanayicilerinden Nuri DEMİRAĞ’ın ilk uçak fabrikasını kurduğu
tarih 1938 !...
 
AIRBUS’ın kuruluş tarihi ise 1970 !...
 
Değerli Dostlar,
Güdümlenecek bir hedef olmadan başarıya ulaşmak mümkün değildir. Önce ulaşmak istediğiniz kısa, orta ve uzun vadeli kesin hedeflerinizi belirlemelisiniz. Bu hedeflerinizi dış koşullardan etkilenmeden ısrarla muhafaza etmelisiniz. Sonra bu hedeflere sırasıyla ulaşmak için stratejilerinizi geliştirmelisiniz. Stratejilerinizi de değişen koşullara göre anında revize etmeli, güncellemelisiniz.
 
Hedefler değişmez, stratejiler değişir. Ülkelerin ulusal hedefleri değişen her yönetimle değişirse o ülkenin gelişmesi mümkün değildir. Mikro ölçekte düşünürsek firmalarımız için de geçerli bir durumdur bu.
 
Doğru seçilmiş hedeflerinize siz ısrarla sahip çıktıktan sonra ilerleme kaçınılmazdır, başarısız olma ihtimaliniz yoktur.
 
29 Ekim 1923 tarihinde başlayan mucizeye, konulan hedeflere hep birlikte sahip çıkabilmiş olsaydık Türkiye’miz bugün dünyanın en büyük ekonomilerinden biri haline gelmiş olmaz mıydı?
 
Sevgi ve selamlarımla, Şamil ÖZOĞUL UKUB Yönetim Kurulu Başkanı
 
 
 
 
Paylaş Tweet
2535 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
Türkiye’nin İlk Test ve Eğitim Merkezi Açıldı
  Bilginoğlu Endüstri Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Bilginoğulları, Kyocera Corporation SEO'su Shigeru Koyama ve Kyocera Unimerco A/S CEO'su Senri Nagashima'nın katılımları ile gerçekleşen etkinlikte DEVAMI...
Borusan Makina Müşterisi Nerede İse Orada Olacak
2017 Yılına yeni yönetimi ile hızlı bir giriş yapan borusan makina ve güç sistemleri, “daha yakındayız” isimli yeni bir çalışma başlattı. Borusan makina ve güç sistemleri bu çerçe DEVAMI...
İkmib Kimya İhracatının Şampiyonlarını Ödüllendirdi
Türkiye’nin en ihracatçı ilk üç sektöründen biri olan kimya, 2016 yılında 14 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi. İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) DEVAMI...
TEZMAKSAN AKADEMİ AÇILDI
  Üyemiz Tezmaksan tarafından, Tezmaksan Akademi'de 10-11-12 Nisan 2017 tarihlerinde 3 günlük ÜCRETSİZ "Temel ve İleri Seviye Siemens Freze Kullanım - Programlama Eğitimi" düzenlenmekt DEVAMI...
SOLIDWORKS Lisans Alana İş İstasyonu Bilgisayar veya 3D Yazıcı Hediye
  •  Kampanya 14 Mart – 31 Mart 2017 tarihleri arasında geçerlidir. •  Kampanya kapsamında özellikleri yukarıda belirtilen İş İstasyonu Bilgisayar veya 3D Printer hediye e DEVAMI...
8 MART DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN!
CİNSİYET EŞİTLİKÇİ BİR TOPLUM OLMA YOLUNDA İLERLEMEMİZ, YAŞAMI VAR EDEN KADINLARA ERKEKLERİN ENGEL OLMAMASI DİLEĞİ İLE  SEVGİLİ KADINLAR "DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN!" DEVAMI...
Endüstri̇ 4.0’a Gi̇derken İnformati̇k’ten Teknoloji̇ Günleri Bursa'da
TEKNOLOJİ GÜNLERİMİZE DAVETLİSİNİZ İnformatik olarak 28 yıldır Türkiye’de PTC’nin ürün geliştirme süreçlerine yönelik yazılım çözümlerinin satış, kurulum, eğitim ve d DEVAMI...
Milli Üretim Milli Güç
DEVAMI...
Avrupa Otomobil Pazarı Yüzde 6,5 Büyüdü
Avrupa Otomobil Pazarında Satışlar 2016 Yılında Bir Önceki Yıla Göre Yüzde 6,5 Artarak 15 Milyon 132 Bine Ulaşırken, Türkiye, Yüzde 4,3 Artış İle Avrupa Otomobil Satışları Sıralamasında 6. Oldu.   Avrupa DEVAMI...
Oyuncak Organize Sanayi Bölgesi Düzce’de Hayata Geçiyor
Plastik sektörü, bu yıl 26.’sı yapılan Avrasya’nın en büyük plastik fuarı PlastEurasia’da buluştu. PAGEV ve TÜYAP işbirliği ile düzenlenen fuarın açılışını T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloj DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM