E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Hedef Ülke Olması Sebebi ile %70 Devlet Desteği
Geçmiş Dönem Bilgisi  (2013)
 
26,684 ziyaretçi,800 katılımcı, 32,116 m2 brüt / 17,435 net m2,24 Ülkeden katılım / 11 ülke pavyonu.
  
Ziyaretçilerin Ülkeleri:
 
ABD, Kolombiya, Guatemala, Ekvador, Honduras, Peru, El Salvador, Costa Rica, Venezuela, Kanada, İtalya, İspanya, Almanya, Şili, Arjantin, Japonya, Brezilya, Güney Kore, Hindistan, Panama, Uruguay, Avustralya, Çin, Danimarka,  Nicaragua, Bolivia, Fransa, Portekiz, İsviçre, Avusturya, Hollanda, Pakistan, Singapur
 
Neden Meksika?
 
Meksika ithalat rejiminde, ödenmesi gereken gümrük vergisi ve diğer yükümlülükler mevzuatla önceden belirlenmiş durumdadır. Gümrük vergisi oranları, diğer Latin Amerika ülkelerine kıyasla ortalama olarak düşük seviyededir. 
 
Ülkenin ihtiyaç duyduğu yarı mamül ve hammaddeler için ise genellikle gümrük vergisi sıfır veya çok düşük oranlı olarak belirlenmiştir. Meksika, diğer Latin Amerika ülkelerinden farklı olarak dış ticarette liberal bir politikaya sahip, dışa açık bir ekonomi olması nedeniyle, dış ticaret ile ilgili uygulamalarda aşırı bir korumacılık refleksi görülmediğinden dolayı, ülkemiz ihracatçılarını etkileyecek derecede tarife dışı engellerin bulunmadığı belirtilebilir.
 
NAFTA’nın taraflarından biri olarak Meksika, dünyanın en büyük ticaret alanlarından birinin içinde yer almakta ve 2012 yılında yaklaşık 740 milyar ABD doları ticaret hacmine sahip bulunmaktadır.
 
•Meksika ekonomisindeki istikrar
 
•Geniş bir pazar olması ve ülkede farklı alım gücüne sahip sınıfların varlığı
 
•Genç ve artış eğiliminde olan nüfus yapısı
 
•Ülkenin yabancı yatırım, turizm, zengin doğal kaynaklar potansiyeli
 
•NAFTA kapsamında ele alındığında büyük bir pazarın sunduğu yatırım fırsatları
 
•Ülkenin dış ticaretini, Kuzey Amerika dışındaki ülkelerle çeşitlendirme isteği
 
•Ülkedeki fiziki altyapının yeterli olması
 
•Ülkemize ve vatandaşlarımıza yönelik olumsuz önyargı bulunmaması ve kültür yakınlığı
 
•Ülkemiz firmaları ve ürünleri açısından Meksika pazarının bakirliği
 
•İhracatçılarımızın ve iş kuruluşlarının bölgeye artan ilgisi
 
•Devletin uyguladığı bölgesel açılım stratejisi
 
•Meksika’nın liberal dış ticaret politikası ve gümrük vergilerinin düşük olması.
Paylaş Tweet Paylaş
463 kez okundu
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM