E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Şamil Özoğul
Şamil Özoğul
samilozogul@tekiskalip.com.tr
Hedefler Değişmez, Stratejiler Değişir..

UKUB INTERMOLD 2016 JAPONYA İŞ GELİŞTİRME GEZİSİ

 

Değerli Kalıpçılar,

 
Geçtiğimiz Nisan ayında UKUB olarak yine oldukça verimli ve faydalı geçen bir yurtdışı iş geliştirme gezisi gerçekleştirdik.
 
Japonya’da her yıl düzenlenen INTERMOLD Uluslararası Kalıpçılık Fuarı bu yıl Japonya’nın en büyük üçüncü şehri olan Osaka’da düzenlendi. UKUB üyelerinden oluşan 15 kişilik bir heyetle gerçekleştirdiğimiz iş geliştirme gezisi kapsamında Tokyo, Nagoya ve Osaka şehirlerinde faaliyet gösteren Japon kalıp üreticilerini, takım tezgahı üreticilerini ziyaret ettik, fabrikalarını gezdik ve karşılıklı bilgi alışverişinde bulunduk.
 
Her firma ziyaretimizin sonunda Türk sanayisi ve Türk Kalıpçılık Endüstrisi’ni, UKUB faaliyetlerini tanıtmak amacıyla sunumlar yaptık, kültürümüzü yansıtan hatıra hediyelerimizi taktim ettik.
 
INTERMOLD 2016 Fuarı’nın açılış seremonisinde özel davetli olarak ülkemizi temsil ettik. Fuar konferans merkezinde Türk sanayisi ve Türk Kalıpçılık Endüstrisi’ni, UKUB faaliyetlerini tanıtmak amacıyla sunumlar yaptık, Türkiye’de yatırım yapmak isteyen, Türkiye’den tadarikçi arayan firmalar ile görüşmeler gerçekleştirdik.
 
Firma ve fuar ziyaretlerimiz haricinde bir diğer önemli ziyareti de Türkiye Cumhuriyeti Tokyo Ticaret Müşavirliği’ne gerçekleştirdik. Son derece verimli ve faydalı olan bu ziyaretimizde Tokyo Ticaret Baş Müşaviri Sayın Musa Demir ve Ticaret Müşaviri Sayın Mete Özbalaban bizlerle yakından ilgilendiler ve Türkiye ile Japonya arasında ticaret yapmak isteyen üyelerimizin nasıl bir strateji ile hareket etmeleri gerektiğine dair çok değerli bilgiler verdiler. Kendilerine buradan bir kez daha çok teşekkür ediyorum.
 
Değerli Kalıpçılar,
Son verilere göre Japonya dünyanın en büyük ikinci kalıp pazarına sahip olan ülkesi durumunda. Başta otomotiv olmak üzere elektronik, elektrik, dayanıklı tüketim gereçleri sektörlerinde yüzlerce küresel marka oluşturmuş bir ülke Japonya. Her bir üründen milyonlarca hatta milyarlarca adet üreten ve dünyaya satan bir ekonomi devi Japonya. Hal böyle olunca kalıpçılığın önemi daha da artıyor.
 
Japon Kalıpçılar Birliği (JDMIA) 1957 yılında kurulmuş. Bizlerin Çin işi - Japon işi diye dalga geçtiğimiz 80’li yılların çok öncesinde birileri farkına varmış. Sanayi devrimi yapmak istiyorsak, üretime odaklanmak istiyorsak önce üretimin olmazsa olmaz en temel ekipmanı olan kalıpçılık endüstrisini geliştirmek mecburiyetindeyiz.
 
Japonya’da kalıpçılık endüstrisi, 2. Dünya Savaşından sonra başlatılan yeniden yapılanma ve kalkınma çalışmaları kapsamında, farklı hükümetlerin farklı yönetim dönemleri müddetince bir değil iki değil tam 5 (beş) kez kalkınmada öncelikli desteklenmesi gereken sanayi sektörü olarak ilan edilmiş.
 
Hiçbir başarı tesadüfi değildir. 60-70 yıl geçmiş üzerinden dile kolay. Savaşla, nükleer bombalarla neredeyse yok olmuş bir ülkenin yarattığı mucize bugün ortada.
 
Sadece Toyota markasını dikkate alalım. Bugün efsane haline gelmiş olan, dünyada bugüne kadar en çok adet üretilmiş olan (yaklaşık 40 Milyon adet !) Corolla modelinin ilk aracının üretim bandından çıkış tarihi 1966 yılıdır.
Bizim sabotaja uğrayan DEVRİM otomobilimizin marş bastığı, hareket ettiği tarih ise 1961 !...
 
İsmini ilk Şener Şen filmlerinden duyduğumuz Vecihi’nin, Vecihi HÜRKUŞ’un kendi tasarladığı ve ürettiği uçağın yerden koptuğu tarih 1924 !...
 
Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en önemli girişimcilerinden, sanayicilerinden Nuri DEMİRAĞ’ın ilk uçak fabrikasını kurduğu
tarih 1938 !...
 
AIRBUS’ın kuruluş tarihi ise 1970 !...
 
Değerli Dostlar,
Güdümlenecek bir hedef olmadan başarıya ulaşmak mümkün değildir. Önce ulaşmak istediğiniz kısa, orta ve uzun vadeli kesin hedeflerinizi belirlemelisiniz. Bu hedeflerinizi dış koşullardan etkilenmeden ısrarla muhafaza etmelisiniz. Sonra bu hedeflere sırasıyla ulaşmak için stratejilerinizi geliştirmelisiniz. Stratejilerinizi de değişen koşullara göre anında revize etmeli, güncellemelisiniz.
 
Hedefler değişmez, stratejiler değişir. Ülkelerin ulusal hedefleri değişen her yönetimle değişirse o ülkenin gelişmesi mümkün değildir. Mikro ölçekte düşünürsek firmalarımız için de geçerli bir durumdur bu.
 
Doğru seçilmiş hedeflerinize siz ısrarla sahip çıktıktan sonra ilerleme kaçınılmazdır, başarısız olma ihtimaliniz yoktur.
 
29 Ekim 1923 tarihinde başlayan mucizeye, konulan hedeflere hep birlikte sahip çıkabilmiş olsaydık Türkiye’miz bugün dünyanın en büyük ekonomilerinden biri haline gelmiş olmaz mıydı?
 
Sevgi ve selamlarımla, Şamil ÖZOĞUL UKUB Yönetim Kurulu Başkanı
 
 
 
 
Paylaş Tweet Paylaş
5974 kez okundu
YAZARIN DİĞER HABERLERİ
Pandemi ve Küreselden Yerele Dönüşüm..
Değerli Kalıpçılar, Korona salgını, kalıpçılık sektörünün en önemli halkalarından biri olduğu otomotiv tedarik zincirinin çalışma şekliyle ilgili birç DEVAMI...
Gelişmek İçin Değişim..
Değerli Dostlar,   2008 yılında yönetimine girdiğim ve 12 yıla yakın süredir büyük onur ve keyifle yürüttüğüm UKUB Başkanlığı görevimin sonuna g DEVAMI...
COVID-19 ve Endüstriyel Üretimin Geleceği
Değerli Kalıpçılar,   Krizlere alışık olan bünyemiz, bu sefer bağışıklığımızın olmadığı yeni bir düşmanla savaşa girdi.   COVID-19 salgını sanayiciler içi DEVAMI...
Yerli Üretim, Güçlü Türkiye..
Değerli Kalıpçılar, Kalıpçılık sektörü açısından 2019 yılı mevcut durumun muhafaza edildiği bir dönem oldu. Genelde alışkın olduğumuz büyüme oranları b DEVAMI...
Yerli Kalıp, Güçlü Sanayi…
Değerli Sektör Mensupları,   19 Eylül tarihinde, dokuzuncusu düzenlenen, “Yerli Kalıp, Güçlü Sanayi” temalı Ulusal Kalıpçılık Zirvesi, Geb DEVAMI...
Gelişmek için Değişmek Şart
Değerli Kalıpçılar,   UKUB Yönetimi olarak Türk Kalıp Endüstrisi’nin gelişimi adına nitelikli insan kaynağı ihtiyacını karşılamaya yönelik mesleki gelişim e DEVAMI...
UKUB 2018 Sektör Değerlendirmesi
Kriz var mı yok mu tartışmalarıyla geçen zorlu bir yılı daha geride bıraktık. 2008-2009 yıllarında yaşanan küresel krizde Türkiye ekonomisinin küçülme oranı %4 dolayı DEVAMI...
Ekonomide Düzen Değişikliği ve Kriz
Değerli Kalıpçılar,    Kriz var mı yok mu tartışmalarıyla geçen zorlu bir yılı daha geride bırakıyoruz. 2008 yılının sonlarına doğru, ABD konut piyasasında başlayan ve DEVAMI...
Gücün Gerçek Kaynağı – Bilim ve Teknoloji
Değerli Kalıpçılar,    8. Ulusal Kalıpçılık Zirvesi’ni, 20 Eylül’de TOSB Workinn Otel’de gerçekleştirdik. Zirve’mize bu yıl, otom DEVAMI...
Çalışmamanın Bahanesi Olmaz
Değerli Dostlar,   Yokuş inmeye, yokuş çıkmaya alışmış güzel ülkemiz yine inişli çıkışlı bir dönemden geçiyor.    Hava değişiklikl DEVAMI...
Değerli Kalıp Sanayicileri,
Koca bir yılı daha geride bıraktık bırakıyoruz derken yeni yılın yoğun gündemiyle neredeyse ilk çeyreği de arkamızda bırakıyoruz.   Her yeniliğin altında umut vardır, iyili DEVAMI...
UKUB Yönetim Kurulu Başkanı Şamil Özoğul İle Röportaj Gerçekleştirdik
Bu yıl 7.’si düzenlenecek Zirve’de, ziyaretçileri neler bekliyor? Her yıl düzenlediğimiz geleneksel hale gelen Ulusal Kalıpçılık Zirvesi’nin 7.’s DEVAMI...
Dünya’da ve Türkiye’de Kalıpçılık
Dünya kalıpçılık sanayi toplam cirosu 84 Milyar € civarındadır ve sektör her yıl %6 büyüme eğilimindedir. Türkiye’deki kalıpçılığın toplam cirosu 3 DEVAMI...
Hedefler Değişmez, Stratejiler Değişir..
UKUB INTERMOLD 2016 JAPONYA İŞ GELİŞTİRME GEZİSİ   Değerli Kalıpçılar,   Geçtiğimiz Nisan ayında UKUB olarak yine oldukça verimli ve faydalı geç DEVAMI...
UKUB Kalıpçılık Eğitim Merkezi Açıldı!
Değerli Kalıpçılar,   Son çeyrek asırdır eğitim sistemimize yapılan yanlış müdahaleler, bugün Türk imalat sanayisinin büyümesi için en &cc DEVAMI...
Değerli Sanayiciler;
Son yıllarda rekor seviyeye ulaşan büyüme hızımızın önümüzdeki yıl % 3-4 seviyelerinde gerçekleşmesi beklenmektedir. Ekonomik büyümenin yavaşlaması ile rek DEVAMI...
İhracat Hedefi ve Üretimde Yerlilik Oranı
Değerli Kalıpçılar,   Türkiye ekonomisi ihracata dayalı bir yapı içerisinde büyümeye devam ediyor. Her ne kadar 2011 yılı büyüme oranının altında DEVAMI...
Değerli Kalıpçılar,
Türk kalıpçılık endüstrisinin hızla yükselmesini sağlayacak büyük proje için UKUB olarak geri sayımı başlattık.   Birliğimiz kurulduğundan beri k DEVAMI...
Mesleki Eğitim
Son yıllarda sürekli dile getirdiğimiz, artık “önemli” olmaktan çıkıp “hayati” duruma geçen ara eleman sorunu ülkemiz üretim sanayisi i&cce DEVAMI...
Geleceğimiz, Gençlerimize Emanet..
Değerli Sanayicilerimiz, 2008 yılında büyük bir heyecanla UKUB Yönetimini üstlendiğimizde koyduğumuz ana hedef, UKUB’u ve Türk Kalıpçılık Sektörü DEVAMI...
Değişim Kaçınılmazdır, Gelişim ise İsteğe Bağlıdır
Değerli Kalıp Sanayicileri,   Seçimler ve türlü sıkıntılarla dolu bir yılı geride bıraktık, yeni umutlarla yeni bir yıla daha girdik.   Ülkemizin eko DEVAMI...
SEKTÖREL HABERLER
Geleceğin Sanayi ve Mühendislik Projeleri MAKİNA HANGAR’dan Çıkacak
Makina Mühendisleri Odası (MMO) İstanbul Şubesi ile Hannover Fairs Turkey Fuarcılık A.Ş., sanayi ve mühendislik alanında öncü niteliğinde bir iş birliğine imza atarak MAKİNA HANGAR Mühendislik ve Teknoloji Merkezi&rsq DEVAMI...
Automechanika Istanbul 2024, Otomotiv Sektöründe Yaşanan Dönüşüme Odaklanacak
Otomotiv satış sonrası endüstrisinin Türkiye ve çevre ülkeleri kapsayan bölgedeki en büyük ticaret platformu Automechanika Istanbul, 23 - 26 Mayıs 2024 tarihleri arasında İstanbul TÜYAP Fuar ve Kongre DEVAMI...
Makine İhracatı İlk Çeyrekte 6,9 Milyar Dolar
Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) tarafından paylaşılan makine imalat sanayi konsolide verilerine göre, yılın ilk çeyreğinde Türkiye’nin serbest bölgeler dâhil toplam makine ihracatı 6,9 milyar dolar DEVAMI...
Savunma, Havacılık ve Uzay Sektörlerinin Dijital Platformu DAMISE, İhracata Katkı Sağlıyor
Savunma havacılık, uzay ve denizcilik sektörlerinde faaliyet gösteren firmalara yönelik hayata geçirilen “DAMISE” hem dijital bir pazaryeri hem arama motoru hem de dijital ihracat süreçlerinin y&o DEVAMI...
MİB Başkanı Emre Gencer: Reform Alanlarında Daha Hızlı Hareket Etmeliyiz
Makina İmalatçıları Birliği’nin (MİB) geleneksel iftar yemeğinde konuşan MİB Başkanı S. Emre Gencer, sektörün beklentilerine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Makina sektöründe dünya ticar DEVAMI...
Adöksan 4. Fabrikası Açıldı: Alüminyum Döküm Sektöründe Yeni Bir Dönem Başlıyor
Yüksek Basınçlı Alüminyum Enjeksiyon Döküm Sektörü’nün öncü firmalarından biri olan Adöksan, 11.000 m2 kapalı alana sahip 4. fabrikasının açılış törenini ger&cced DEVAMI...
Yüksek Basınçlı Alüminyum Döküm Sektörünün Öncü Firması ADÖKSAN’a Bir Ödül Daha
Sanayide kadın girişimci olarak İhracatın Metalik Yıldızı 1.lik ödülü ADÖKSAN CEO ve Genel Müdürü AJDA ŞENER’ in oldu.   ADÖKSAN 2023 yılında gösterdiği üstün ihracat perform DEVAMI...
Plastik Sektörü Yıla Hızlı Başladı
Plastik sektörünün 2024 yılına hızlı bir giriş yaptığını ve ihracatını artırdığını dile getiren Plastik Sanayicileri Federasyonu (PLASFED) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karadeniz, “Yılın ilk iki ayında sektör DEVAMI...
Otomotiv Sanayii Derneği 2024’ün İlk İki Aylık Verilerini Açıkladı!
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2024 yılının ilk iki aylık verilerini açıkladı. Geçen yılın aynı dönemine göre toplam üretim yüzde 8 artarak 241 bin 861 adet olarak gerçekleşti. Geçen yılın aynı d DEVAMI...
ESET Liderliğini Pekiştirdi
Dijital güvenlik alanında dünya lideri olan ESET, IDC MarketScape’te Lider seçilerek büyük bir başarıya imza attı. ESET aynı zamanda, iki IDC MarketScape raporunda da Büyük Oyuncu olarak kabul edildi DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM